Divjačinski golaž je USPEL !!!!!

Dodana: 2018-10-08

V okviru prireditev DOŽIVITE KOČEVSKO v organizaciji Turističnega društva Kočevje se je  kuhanja divjačinskega golaža,  že tretje leto zapored, udeležila tudi ekipa našega društva.  Letos smo kuhale Barbka Bižal Kolar, Silva Žagar in Sonja Jurkovič, za tehnične podrobnosti je poskrbel Franci Miklič,  za dekoracijo pa Tatjana Novak.

Zbrali smo se v soboto 29.9.2018 ob 8. uri zjutraj, pod arkadami  kočevske tržnice, kamor smo prinesli svoje kuharske rekvizite in ob 9. uri pričeli s kuhanjem oz. rezanjem čebule. V tekmovanju je sodelovalo 10 ekip, vsaka je imela svoj skrivni recept za najboljši golaž, vse pa so v času kuhanja obiskovalcem ponudile  različne prigrizke in dobrote iz domače shrambe. Mi smo mimoidočim postregli z domačo zaseko z  drobnjakom, čebulo ali čilijem ter kozarčkom belega vinca.

Kuhanje je potekalo v sproščenem in veselem vzdušju, tekmovalnosti med ekipami ni bilo čutiti, vsi smo bili tam zaradi medsebojnega druženja.

Tako je bilo vse do 13. ure, ko je komisija vzela vzorčke golaža in smo lahko pričeli z delitvijo golaža med obiskovalce, ki jih ni bilo malo.

Da je bil golaž dober in je hitro pošel,  je videti iz spodnje slike, saj  smo kuharice nazadnje lahko samo še  ” pomazale ” svojo mojstrovino.

Sledilo je čakanje na razglasitev rezultatov. …………..

IN  OSVOJILE SMO 3. MESTO   !!!!!!!!!!

Letošnja prireditev je bila po naših ocenah najboljša do sedaj, izbira lokacije odlična in vse čestitke organizatorjem ,

seveda pa tudi nam, ki smo kuhale ha,ha, ha.

Zapisala Barbka

Letovali smo na Hvaru

Dodana: 2018-10-08

Ko se poletje pri nas počasi končuje in se že spogledujemo z jesenjo pride čas, ko se člani našega društva vsako leto odpravimo  na letovanje.  Letošnja destinacija je bil otok Hvar, Stari grad in hotel Lavanda.  Zbrali smo se prvo uro srede 5.9.2018 pred Pizzerijo Briški  in se veseli, malce zaspani in polni pričakovanj odpeljali proti jadranskemu otoku, ki je po številu sončnih dni med prvimi v Evropi. Tudi mi smo upali na lepo vreme in že sončno jutro v Splitu, ko smo se vkrcali na trajekt je nakazovalo, da bo pred nami vroč teden. Dve urici vožnje na trajektu so minile v prebujanju, tako da smo bili ob pristanku v Starem gradu že vsi dodobra razpoloženi. Z Relaxovima vodnikoma Poldko Čas in Kristjanom Laznikom smo se odpeljali do hotela, kjer nas je pričakala pijača dobrodošlice, pridružil pa se nam je tudi glasbenik Jože Kovač, ki je v času našega letovanja skrbel za dobro razpoloženje in plesno glasbo ob večerih.

In kaj smo počeli ves teden?

Po začetnem spoznavanju hotelskega kompleksa, plaže in okolice se je pričelo druženje, sončenje in kopanje, kartanje, nekateri so čas izkoristili za hojo, nekateri pa preprosto za lenarjenje in počitek.

Jutra so se pričenjala z vodeno telovadbo na plaži, dneve sta s športnimi igrami popestrila naša animatorja Poldka in Kristjan, večeri pa so bili namenjeni glasbi, plesu in veselemu druženju. Organizirane so bile tudi karaoke, v sosednjem hotelu Arkada pa smo imeli 2x čajanko. Prvič smo na delavnici s Slavico izdelovali klobučke, drugič pa smo srečo preizkusili na tomboli.

V nedeljo pa smo popoldne izkoristili za obisk mesta Hvar. Naš prvi postanek je bila mestna trdnjava Fortica ( ital. fortezza- trdnjava ), ki leži okoli sto metrov  nad mestom in je simbol burne zgodovine mesta Hvar. Trdnjavo so začeli graditi leta 1282 iz sredstev od prodaje soli in je bila namenjena obrambi mesta. Dograjevala se je skozi stoletja (današnjo obliko je dobila v 16. stoletju ),  vse do druge polovice 19. stoletja, ko je mesto izgubilo vojni pomen.  Zapuščena je ostala vse do leta 1971, ko so jo obnovili v turistični objekt. Sledila je vožnja do samega mesta, ki je nastalo na temeljih grškega Dimosa.  Mesto je zamenjalo številne gospodarje, gradili so ga domači in tuji arhitekti  ter tako ustvarili » spomenik –  dragulj  skrit v času », navdih številnim umetnikom in cilj petičnih turistov.

V ponedeljek je sledil celodnevni izlet. Zopet smo se odpeljali do mesta Hvar, kjer pa smo se vkrcali na 18 metrov dolgo leseno ladjico » Joan« in se odpeljali do Peklenskih otokov. Ime Pakleni otoci  izhaja iz besede » paklina », to je borova smola, ki se je nekoč uporabljala za popravilo čolnov in ladij. Med panoramsko vožnjo okoli otokov, smo se ustavili v uvalah Mlini, Palmižana in Sv.Klement. Postanke smo izkoristili za plavanje in kosilo, seveda pa ni šlo brez veselega prepevanja, saj nas je spremljal tudi Jože s kitaro.

Tako ali drugače, na soncu ali v senci, v morju ali na obali, na sprehodih ali v ležalnikih, na plesišču ali ob njem, preživeli smo čudovit teden in dočakali sredo, ko se je bilo potrebno vrniti domov. Tolažili smo se s pregovorom » Povsod je lepo, a doma je najlepše » pa  vendar so nam misli vseeno uhajale » kam pa drugo leto? »

Hvala agenciji Relax, animatorjema Poldki in Kristjanu, Jožetu za glasbo ob večerih in nenazadnje voznikoma Prevozništva Mrgole, da je za nami nepozabno letovanje.

Zapisala: Barbka

Izlet po Gorenjski

Dodana: 2018-05-22

Na letošnji majski izlet nas je zvabila Gorenjska, ki s svojimi lepotami očara obiskovalce od blizu in daleč.

Zbrali smo se , nekateri še malce zaspani, spet drugi že polni energije, v petek 18. maja ob 7. uri zjutraj na avtobusni postaji. Prvi postanek smo naredili v Ljubljani na počivališču Barje, kjer se nam je pridružil g. Peter Vilfan  poslanec Državnega zbora, športni komentator in kandidat stranke DeSUS v Kočevju na Državnozborskih volitvah 2018. Dobro razpoloženi, saj so prigrizki in okrepčila prebudila tudi najbolj zaspane, smo se odpeljali proti Brezjam, ki so bile naš prvi cilj. Tukaj nas je pričakal vodnik Aleš, ki nas je potem spremljal po celotni poti, do Jezerskega, ki je bilo naš končni cilj. Na Brezjah, v največjem romarskem kraju v Sloveniji, smo si v uri postanka lahko ogledali baziliko Marije Pomagaj, si vzeli čas za ogled lepo urejene okolice cerkve ali pa si ogledali Muzej jaslic, zbirko preko 400 jaslic iz vseh koncev sveta. Po prigrizku ( obloženi kruhki z zaseko in domačo jelenovo klobaso ), s katerimi nas je pogostil vodnik, smo se odpeljali do Preddvora. Sprehod okoli jezera Črnjava nam je preprečil dež, zato smo posedeli v gostišču ob jezeru. Tukaj pa je sledilo presenečenje, saj nas je obiskal prvak stranke Desus Karl Erjavec, s katerim smo preživeli sproščeno urico ob klepetu in kavici. Posijalo je sonce in odpeljali smo se do grada Turn, kjer se je rodila slovenska pesnica, pisateljica in skladateljica Josipina Urbančič Turnograjska. Tudi tukaj nas je sprejela vodnica, ki nam je opisala njeno življenje, ogledali pa smo si tudi krajši filmček o dopisovanju ( ki obsega preko tisoč pisem )  z zaročencem Lovrom Tomanom, ki je študiral v Gradcu.  Pot nas je potem vodila na Jezersko, alpsko vasico, kjer je še čutiti značilnosti življenja pod visokimi gorami, utrip življenja kot so ga poznali včasih, pa smo si ogledali v muzeju Jenkova kasarna. Posebnost kraja je tudi voda Jezerska slatina, ki smo jo lahko tudi poizkusili. Počasi pa so se že začeli oglašati prazni želodčki, zato smo se odpravili do Gostišča ob planšarskem jezeru, kjer so nam postregli s kosilom. Pa je prišel tudi čas odhoda. Zapustili smo idilično vasico na 900 m nadmorske višine in se polni lepih vtisov odpeljali proti Kočevju,kamor smo srečno prispeli okoli 20. ure, za kar se moramo zahvaliti vozniku Metodu.

Vsem, ki ste se udeležili izleta se zahvaljujem za zaupanje in prijetno druženje.

Zapisala: Barbka

Še več slik pa bo objavljeno v Galeriji v naslednjih dneh

Ples generacij – praznik plesa

Dodana: 2018-05-22

Ples generacij, prireditev v organizaciji DU Kočevje in  pod pokroviteljstvom župana občine Kočevje dr. Vladimira Prebiliča,  je 19. aprila 2018  v dvorano Šeškovega doma privabila številno občinstvo, ki je v poldrugi uri uživalo v plesnih nastopih, saj so Zimzelenke  na praznovanje  5 letnice svojega delovanja  povabile  tudi  mlade plesalce iz PK Jasmin, Plesnega studia Rusalka, OŠ Stara Cerkev in vrtca Ostržek, za glasbene točke pa sta poskrbela učenca Glasbene šole Kočevje.

Ženska plesna skupina Zimzelenke je  svoje delovanje pričela v maju 2013 v Plesnem klubu Jasmin, pod mentorstvom Jasmine Arko in idejne vodje takratne predsednice DU Kočevje Ane Kosten. Število plesalk se je skozi leta spreminjalo, sedaj plešejo: Špela Imenšek, Lučka Trope, Dragica Jalovec, Kristina Žele, Liljana Črnkovič, Željka Jelenovič, Marica Kraus, Lucija Janež, Halina Cvelbar, Breda Lovšin in Kristina Šneler, svoj prispevek skupini pa so dale tudi nekdanje plesalke: Tatjana Novak, Irena Šercer, Francka Miloševič, Slavica Špehar, Stanka Kastelic, Jožica Tomše in Bruna Volčjak.  V svojem 5- letnem obdobju so se naučile 12 plesov z različno tematiko in vsebino in imele skupno kar 71 nastopov,  za ” praznični nastop ” pa so izbrale plese: Slovenija, Briljantina, Ciganke, Pretty Woman in Babice ter  s svojo pozitivno energijo in sproščenostjo navdušile gledalce v dvorani.

V zahvalo  za kvalitetno delo in  predstavitev našega društva  povsod kjer nastopajo, je predsednik DU Kočevje Jože Kozina vsaki plesalki podelil vrtnico, plesni skupini kot celoti pa pisno PRIZNANJE.

Prireditev se je končala s skupinsko  fotografijo, podelitvijo vrtnic mentoricam ostalim plesnim skupinam, nastopajoči pa so za svoj prispevek dobili  sladko presenečenje.

Zimzelenke se vsem LEPO ZAHVALJUJEJO !

Še nekaj utrinkov s prireditve.

Kulturni praznik na društvu

Dodana: 2018-02-13

V torek 6. februarja  smo se na društvu, kljub sneženemu vremenu, zbrali ljubitelji slovenske besede in kulture ter tako počastili slovenski kulturni praznik.

Kulturni program so z Zdravljico pričele Ljudske pevke Mavrica z Leonom Behinom, ki so v nadaljevanju zapele še dve pesmi, Dve beli brezi in Ti luna nagajiva.  Vse prisotne je v nagovoru  pozdravil predsednik Jože Kozina, program pa je povezovala Barbka Bižal Kolar. Za živ žav in mladostno razigranost na proslavi,   je tokrat poskrbela  gledališka skupina iz OŠ Stara Cerkev » Veseli odpuhančki«  z igrico Petra Svetine » Modrost nilskih konjev«, ki jo je za oder priredila njihova mentorica Nevenka Oberstar. Vsakoletna proslava ob prazniku slovenske kulture pa na našem društvu ne mine brez recitala, ki ga pripravijo članice Bralnega krožka našega društva.  Prebirale so verze  Prešernove  »Od železne ceste » ter tako prispevale še k aktualnosti dogodka, ki ga pričakujemo v Kočevju -  dokončanje železniške proge in ponovni prihod vlaka v naše mesto. Prešernove proslave so tudi priložnost za podelitev posebnih priznaj in letos smo priznanja podelili tudi pri nas,  to so bila priznanja za osvojeno Bralno značko 2017 , ki so jo s prebranimi knjigami osvojile: Nevenka Križ, Marija Nanjara, Fani Korelc, Marentič Ljudmila, Darinka Štajdohar in  Barbka Bižal Kolar. Vsem iskrene čestitke !

Proslavo smo tako kot je pri nas v navadi zaključili s prijetnim druženjem in klepetom ob pecivu in kavici, za veselo razpoloženje pa so nekaj pesmi skupaj z obiskovalci zapele še Mavrice.

Hvala vsem za obisk,

za vse, tudi za tiste ki na proslavo niste mogli, pa še nekaj slikovnih utrinkov.