DOMOV >ZDRAVJE > REKREACIJA
Foto: www.mauterndorf.at

Foto: www.mauterndorf.at

Tek na smučeh


Vse več ljudi v zrelih letih se pozimi ukvarja z zelo zanimivo rekreacijo. Tek in hoja na smučeh v zasneženi pokrajini nudi neprecenljive užitke. Tek na smučeh ne poteka le po ravnini, ampak lahko tudi po rahlih klancih navzgor in navzdol. Vsak tekač si lahko, kot pri teku, sam določi tempo teka in intenzivnost vadbe. S tekom na smučeh se krepijo vse mišične skupine.

Morda začetnikom ne bo lahko v kratkem času osvojiti tehnike gibanja na smučeh, a trud se izplača. Z lahkotnimi koraki drseti v smučini s pomočjo palic izgleda zelo ritmično in elegantno. Gre za ciklično gibanje, saj se nekateri gibi ponavljajo ves čas teka. Tek na smučeh zahteva od tekača veliko volje in motivacijo, odlično ravnotežje in ritem gibanja.

Pomembno pri tej obliki rekreacije je, da se odvija v naravi, na svežem zraku, kar še dodatno pozitivno vplivajo na naše zdravje. S sprostitvijo v neokrnjeni naravi, se znmanjšuje psihična preutrujenost. Gre za eno naučinkovitejših športnih panog. Tek na smučeh vpliva na delovanje srca in ožilja, dihal in živčevja. Prav zato to rekreacijo priporočajo kot preventivo pri motnjah delovanja srca in ožilja, proti pljučnim boleznim, sladkorni bolezni in še čemu.

Glede na to, da so možnosti rekreacije pozimi omejene, ima tek na smučeh številne prednosti. Tekaške proge so na dosegu, blizu doma. Številni izkoristijo celo mestne parke in številne zelenice.

Strah pred poškodbami je pri tem športu odveč. Ta šport je varen tudi za osebe v zelo poznih letih. Sklepi in vezi ne trpijo obremenitev.

Poznamo dve tehniki teka na smučeh. Lažji in za začetnike primernejši je tako imenovani »klasični tek«. Smuči so pri tej tehniki v vzporednem položajo in sicer v strojno pripravljenih smučinah. Tekač se z nogami in rokami odriva od podlage. Osnovne naloge dela nog so zamahovanje, odrivanje in drsenje. Pomembno je, da so smuči ustrezno namazane, da se sneg ne sprijema na smuči.

Pri klasičnem teku se priporočajo smuči, ki so od 25 do 35 cm daljše od naše telesne višine. Pozorni moramo biti tudi na trdoto stranskega loka, ki ustreza naši telesni teži. V športnih trgovinah nam bodo nudili strokovni nasvet. Tekaške palice bi naj bile 25 do 30 cm krajše od naše telesne višine, praviloma segajo od podpazduhe do višine ramen. Ročaj palice naj bo iz plute ali preoblečen z mehkim usnjem.

Ob nabavi tekaških smuči, se dotaknimo še tekaških čevljev. Najbolj pogosto se uporablja udoben polvisoki tekaški čevelj. Čevlji morajo omogočati učinkovit odriv, v zavojih pa ne smejo dovoljevati premikanja pete v stran.

Za tek na smučeh načeloma ne potrebujemo posebnih oblačil. Priporočljiv je morebiti le tekaški triko, vendar lahko glede na vremenske razmere uporabimo tudi druga športna oblačila. Pomembni dodatki so smučarska kapa, tanjše rokavice in sončna očala (zaradi odboja sonca od snega).

Tekaško opremo bomo našli v vseh športnih trgovinah, lahko pa izkoristimo tudi sejme smučarske opreme. Če morda še niste prepričani, da je tek na smučer primerna rekreacija za vas, priporočamo izposojo v smučarskem centru in šele po preizkusu nabavo lastne opreme.

Najbolje je, da se pri prvem srečanju s tem športom obrnete na znanca, ki se s tovrstno rekreacijo že ukvarja. Lahko pa se vključite tudi v tečaj za smučarski tek.

Kaj kmalu boste želeli poskusiti tudi »drsalno tehniko« smučarskega teka. Na steptanem snegu se tekač giba v drsalnih korakih, hkrati pa se tekač odriva z palicami. Drsanje na smučeh je zelo učinkovit način gibanja, saj se z manj napora dosega večja hitrost. Pri tej tehniki so smuči le 10 do 15 cm daljše od tekača, palice pa krajše od višine tekača za 20 do 25 cm.

Po kakšnem letu ali dveh treninga se boste verjetno z veseljem udeležili tudi kakšne tekaške prireditve ali celo kakšnega množičnega rekreativnega maratona. Če si želite podaljšati sezono s tekaškimi smučmi na snegu, pa priporočamo planinske pohode na smučeh.

Da bomo v teku in pohodih na smučeh uživali, moramo že poleti in jeseni poskrbeti za dobro telesno pripravo. Primerna je hitrejša hoja, izleti v hribe, kolesarjenje, počasnejši in hitrejši teki v naravi po različno razgibanem terenu. Poskusite se tudi udeleževati jesenskih množičnih rekreativnih prireditev, ki pa naj ne bodo prenaporne.


nedelja 15. januar 2017

Povezave:
largeporntubepornrowsmaturevideopornnaughtysextales