DOMOV >ZDRAVJE > REKREACIJA
Foto: www.lingchiskolen.dk

Foto: www.lingchiskolen.dk

Tai Chi - vadba za visoko starost


Stres, naraščajoča in stalna napetost lahko vodijo v bolezen. Tega so se na Kitajskem zavedali že pred davnimi leti. Za odpravo stresa in doseganje ravnotežja uma in telesa na daljnem vzhodu uporabljajo Tai chi, sprostilno vajo, ki se je razširila po vsem svetu.

Tai-Chi izvira s Kitajske in ga po vsem svetu cenijo kot del tradicionalne kitajske medicine. Vaje učijo človeka, kako okrepiti notranjo energijo in jo uporabiti za lastno zdravljenje. Pri vajah se združijo telo, duh in dihanje v globoko naravno celoto.

Kitajska veščina preprečuje padce, ki jih pri starejših ni malo. Znanstveniki južno-korejske univerze Chung Nam National University so dokazali, da program vadbe Tai-Chi zelo koristi starejšim, tako fizično kot psihično. Tveganja za padce in poškodbe bi se naj bistveno zmanjšale. Raziskovalci so opazovali 29 ljudi v povprečni starosti 78 let, ki so 3 mesece trikrat tedensko obiskovali Tai-Chi tečaj. Hkrati pa so opazovali tudi enako skupino enako starih ljudi, ki niso obiskovali tečaja. Po treh mesecih je aktivna skupina dokazala močnejšo mišičevje v predelu kolen in gležnjev, izboljšano mobilnost in občutno boljše ravnotežje. Statistike namreč kažejo, da se kar 30% starejših od 65 let, letno sooči s poškodbami zaradi padcev.

Tai chi je nastal na Kitajskem z združitvijo chi kunga in borilne veščine kung fu-ja. Tai chi je danes vse bolj popularen zaradi dobrega vplivanja na izboljšanje zdravja, predvsem pozitivno vpliva na živčni sistem. Gre za poseben način umirjenega in meditativnega gibanja v stoječem položaju. Nepoznavalci boste vadečo osebo verjetno gledali z začudenjem. Vaje namreč izgledajo kot bi nekdo v počasnem posnetku izvajal baletne figure. Vaje so prav zato primerne tudi za starejše ljudi, predvsem ker pozitivno vplivajo na sklepe in jih pri vajah ne obremenjujejo. Zdravilni učinki so povezani predvsem z učenjem veščine sproščanja skozi izvajanje vaj - počasnih, krožnih kretenj, ki tekoče prehajajo eden v drugega ob sočasnem globokem dihanju. Pri dihanju trebušne mišice pritiskajo na pljuča in naredijo dihanje bolj temeljito: pospešuje krvni obtok, jača srčno mišico, poveča kapaciteto pljuč. Takšno dihanje nas duševno umiri, uravnovesi in zbistri um.

Z vadbo Tai Chi lahko pričakujemo še naslednje koristi:
• izboljšanje telesne drže
• jačanje mišic in gibljivosti sklepov
• povečuje samozavest
• odpravlja utrujenost
• izboljšuje splošno počutje


sreda 10. februar 2016

Povezave:
largeporntubepornrowsmaturevideopornnaughtysextales