DOMOV >ZDRAVJE > REKREACIJA
Foto: www.bad-malente.de

Foto: www.bad-malente.de

Kolesarjenje


Priljubljenost kolesarstva, ki je sprva v 19. stoletju služilo kot prevoz hitrejši od hoje, narašča, saj je v zadnjih letih postalo prav kolesarstvo najpogostejša oblika rekreacije. To nenazadnje dokazujejo vedno bolje organizirane rekreativne, polprofesionalne in profesionalne prireditve v Sloveniji, ki počasi sledijo organizacijskemu nivoju zahodne Evrope.

Kolesarjenje kot oblika rekreacije je lahko v vseh oblikah zelo zanimivo in pestro.

Pomembna je dobra kolesarska oprema. Kolo izberemo v skladu s finančnimi zmožnostmi in vrsto kolesarjenja (cestno, gorsko …). Posebej bi povdarili nakup kolesarskih hlač. Boleča zadnjica bo vam v nasprotnem primeru namreč preprečila užitke kolesarjenja.

Tako kot za vsako športno vadbo, velja tudi za kolesarjenje: na začetku ogrevanje. Orevajmo se vedno na ravnini. To velja za vsakodnevno vadbo in tudi za vsak začetek kolesarske sezone. Na začetku sezone moramo nabrati kar veliko stevilo ravninskih kilometrov in šele nato povečujemo obremenitve tudi z težjimi hribovitimi etapami.

Predvsem naj nam bo kolesarjenje v užitek. Naj nas prevzame pokrajina skozi katero kolesarimo. Ta rekreacija daje s tempom najboljše možnosti za spoznavanje pokrajine in bližnje okolice.

Tudi za kolesarjenje velja, da lahko vadimo individualno ali v skupini. Za vadbo v skupini velja le, da se moramo držati določenih pravil kolesarjenja v koloni. Kolesar na čelu vozi na tem mestu določen čas, nato pa pride do menjave. Prvi zaostane in se priključi zadnjemu v koloni in tako naprej.

Zamislite si, da vam sredi kolesarske ture poči zračnica. Brez ustreznega pribora, smo lahko le še pešci. Svetujemo torej nakup pribora za krpanje lukenj, rezervne zračnice, lepila in tlačilke, ki naj bodo v torbici na kolesu. Ne pozabite pa tudi na kakšno malenkost iz prve pomoči.

Kolesarji moramo paziti, da hrano zaužijemo dovolj zgodaj, da jo želodec prebavi. Prehrana naj bo setsavljena iz ogljikovih hidratov ter sadja in zelenjave, kjer je veliko vitaminov in mineralov. Pred kolesarjenjem ne uživajmo mastnih in jedi, ki napenjajo.

Med kolesarjenjem moramo piti. Priporočljiva je pijača brez CO2, obogatena z vitamini in minerali. Med daljšimi turami moramo tudi jesti – najboljše banano ali suho sadje. Pri ravninskem kolesarjenju boste v eni uri porabili 300 kalorij, pri vožnji v hrib pa 600 kalorij.

Naj poudarimo, da varnostna čelada za kolesarje sicer ni zakonsko predpisana, je pa zelo priporočljiva. Nenazadnje smo tako vzor tudi mlajšim.

Možnosti za kolesarjenje je veliko, še posebej če upoštevamo številne prireditve, ki se v zadnjih letih praktično vsak teden dogajajo v Sloveniji. Izpostavimo le nekatere med temi:
• Slovenija kolesari
• Poli maraton na Ptuju
• Comtron bike ride Pohorje


nedelja 26. maj 2013

Povezave: