DOMOV >ZDRAVJE > PIJAČE IN NAPITKI

Kdor pije veliko vode, se počuti bolje


V raznih knjigah, zdravstvenih oddajah na televiziji in radiju nas vse več opozarjajo, da moramo piti čim več vode. Še posebej takrat, ko je naše telo obremenjeno, moramo užiti veliko vode, da izenačimo izgube z znojenjem.

Kdaj, kako in koliko vode je potrebno in pravilno
Brez hrane lahko človek živi dva meseca, brez vode pa le nekaj dni. Voda je glavna sestavina našega telesa. Približno 70 odstotkov našega telesa je sestavljeno iz vode, v naših glavah pa se nahaja kar 80-85 odstotkov. Minimum pitja za odraslega človeka je 1,5 litra vode. Priporočljivo pa je spiti 2 do 3 litre vode dnevno.

Natančni izračun zadostne količine vode:
* najmanj 30 do 40 ml vode na kg telesne teže

Za dnevno količino to predstavlja 2 litra vode pri 50 kg telesne teže, 2,5 litra vode pri 75 kg in 3 litre vode pri 100 kg. Pri tem govorimo izključno o vodi, kar ne vključuje kavnih napitkov, osvežilnih pijač, alkohola ali drugega.

Morda se nam na prvi pogled takšna količina vode zdi ogromno, kar za začetnika pitja vode tudi je. A pitja vode se lahko tudi naučimo in v nadaljevanju je zbranih nekaj nasvetov o tem, kako se tega naučiti.

Nasvet 1: Pitja vode se je možno naučiti
Veliko ljudi pravi, da jim voda ni dobra, da nima okusa in da je dolgočasna.

Od kot te ugotovitve? Jasno, da če zmeraj uživaš le sladke sokove, kolo ali pivo se naše brbončice tega navadijo.

V primerjavi s temi zelo močnimi pijačami je okus vode morda res dolgočasen, saj ne moremo več okusiti finega »okusa« vode.

Tega se lahko izognemo tako, da pijemo zmeraj bolj razredčene sodove ali pa naredimo veliki preobrat in začnemo piti »dolgočasno« vodo.

Vseeno za katero metodo se bomo odločili, čez nekaj dni bomo ugotovili, kako prijeten okus ima voda.

Nasvet 2: Kar vidimo, ne pozabimo

Kjerkoli že smo (doma, v pisarni …), postavimo pred sebe kozarec ali steklenico vode.

Če jo bomo pred seboj videli kozarec vode, jo bomo zagotovo tudi pili in nanjo ne bomo pozabili.

Nasvet 3: Vodo pijmo redno
Pomembno je, da vodo pijemo redno.

Nesmiselno je, da bi naenkrat spili 2 do 3 litre vode, saj lahko naše črevesje naenkrat prenese le 2 dcl vode na četrt ure.

Kdor torej naenkrat spije preveč vode, spodbudi delovanje ledvic, ki jo izločijo in tako ta telesu ne bo koristi, tako kot bi mu lahko.

Nasvet 4: Ne pijmo premrzle vode
Voda naj ne bo premrzla, boljša je mlačna. Prehitro pitje premrzle vode lahko privede do težav s črevesjem.

Pri močnem znojenju pomaga jabolčni sok, ki ga mešamo z dvakratno količino vode. K temu dodamo ščepec soli, kar pomaga pri izgubi vode in potrebnih mineralnih snovi.

Nasvet 5: Pripravljajmo hrano z veliko vode

V hudi vročini kuhajmo lahko prebavljivo in nemastno hrano. Priporočljivo je jesti veliko sadja in zelenjave z veliko vsebnostjo vode, kot na primer kumarice, melone in paradižnik.

Juhe so skorajda idealne, da telesu povrnejo sol. A izogibajmo se kremnim juham.

Na zdravje! Z vodo.


nedelja 11. junij 2017

Povezave: