DOMOV >ZDRAVJE > LEKARNA

Izboljšajmo imunski sistem


Obrambna sposobnost našega organizma je odvisna od njegovega imunskega sistema, ki prepoznava in uničuje telesu škodljive snovi.

Imunski sistem je pravzaprav sistem specializiranih celic in organov, ki nadzorujejo telo in ga varujejo pred napadi od zunaj in pred podtalno dejavnostjo znotraj samega telesa. Novorojenca zaščitijo protitelesa, ki jih dobi od matere, deloma tudi z njenim mlekom. Kmalu po rojstvu pa prevzame imunski sistem nalogo, ki jo bo opravljal vse življenje: prepoznavanje vdirajočih bolezenskih organizmov, kot so paraziti, virusi in bakterije.

Naš imunski sistem odbija vse bakterije, viruse, vnetja, glivice in druge zdravstvene preglavice. Imunski sistem pri večini ljudi svojo nalogo opravlja učinkovito. Njegovega delovanja ne čutimo, občutimo pa posledice, kadar ni učinkovit. Tudi pri ljudeh, ki so videti zdravi, je delovanje imunskega sistema včasih oslabljeno. Takrat se telo težje bori proti škodljivim snovem in postane bolj občutljivo za okužbe, zaradi česar pogosteje obolevamo, okužbe potekajo z več zapleti in zdravljenje traja dalj časa.

Na poslabšan imunski sistem kažejo:
• mastni ali suhi lasje, izpadanje las
• bolečine
• utrujenost
• zamašen nos, izcedek iz nosa
• krhki in lomljivi nohti
• obdobja moči in nemoči
• depresija in občutljivost

Za krepitev imunskega sistema si privoščimo:
• vroče savne, ki bodo dodatno krepile organizem
• knajpanje za množenje obrambnih teles proti sovražnim vsiljivcem v obliki   
bacilov in drugih nevrednih obiskovalcev telesa)
• uravnoteženo prehrano s čim več sadja in zelenjave
• uživanje rdečega mesa nadomestimo z ribami in rastlinskimi beljakovinami
(soja, leča)
• dovolj spanja (vsaj 8 ur)
• dolge sprehode na svežem zraku
• športne aktivnosti - telovadba krepi odpornost telesa in obenem sprošča,
oboje pa deluje kot balzam na tvoje imunske celice
• zmanjšajmo stres v službi in doma – naučimo se ga obvladovati (bodite
optimistični, pozitivno glejte na življenje in njegove vsakdanje naloge …)
• uživanje vitaminsko-mineralnih dodatkov (vitamini A, C, E, B1, B3, B6, B12,
karoteonidi, minerala cink  in selen) je priporočljivo po 45. letu, ob povečanih
obremenitvah, ob kroničnih boleznih in med okrevanjem po okužbah


sobota 13. december 2014

Povezave: