DOMOV >ZDRAVJE > REKREACIJA
Foto: PoSrcuMlad.si

Foto: PoSrcuMlad.si

Hoja


Hoja je resnično idealna rekreacija. Koristi celotnemu telesu in je popolnoma brezplačna.

V zadnjih petdesetih letih je tehnološki napredek neverjeten. Število avtomobilov je je pomnožilo. Prav zaradi tega smo ljudje v življenju veliko manj aktivni kot v preteklosti. Da ostanemo v kondiciji, zdravi in vzdržljivi moramo hoditi.

Pri hoji deluje kar 54 mišic: mišice nog, medeničnega obroča, manj aktivne pa mišice rok, ramenskega obroča in prsnega koša.

Hoja je zelo varna oblika rekreacije za za vse generacije. Tudi po petdesetem letu je priporočljivo v svoj vsakdanjik vnesti hojo kot način rekreacije. Hoja prinaša dolgoročne koristi, vendar moramo res redno vaditi.

Večina zdravstvenih organitzacij priporoča 30 min hoje dnevno – po možnosti vsak dan. Morda se vam to zdi veliko, vendar če boste razdelili količino na dvakrat po 15 min je zadeba popolnoma sprejemljiva. Zjutraj peš do trgovine, zvečer kratek sprehod in že boste na povprečni količini hoje, ki prinaša koristi za zdravje.

Morda ste prepričani, da se dovolj gibljete, vendar temu dejansko zadosti le tretjina prebivalstva.

Prednosti hoje:
• s hojo boste izboljšali delovanje srca in pretok krvi
• pridobili boste na moči in gibljivosti
• hoja vam bo pomagala pri nekaterih boleznih (diabetes, astma, bronhitis)
• izboljšanje splošnega počutja in krepitev imunskega sistema
• premagovanje stresa
• prispeva lahko tudi k boljšemu spancu

Ogrevanje je nujno potrebno
Pri ogrevanju nikdar ne pretiravajte. Segreti morate mišice. Posebej v jesenski in zimskih mesecih si vzamite več časa za ogrevanje telesa.  Za ogrevanje so pomembne gibalne vaje pri katerih rahljamo sklepe. Del ogrevanja pa so tudi raztezalne vaje.

Pri raztegovanju je pomembno raztezati predvsem:
• meča
• stegna – sprednji del
• stegna – zadnji del
• roke in ramena
• prsi

Pomembno je tudi ohlajanje telesa po telesni vadbi, ko se kri vrača iz mišic v notranje organe.

Hoja s palicami
Predvsem v zadnjem obdobju je veliko ljudi začelo hoditi s palicami.Pri hoji s palicami povečamo porabo energije za 30%. Prevsem se krepijo mišice v zgornjem delu telesa: mišice rok, ramenskega sklepa in prsi. Izredno pomembno je, da uporabljamo pravilno tehniko uporabe palic.

Tekočina med vadbo
Pri daljši treningih bodite pozorni na pitje tekočine. Nikdar ne čakajte na žejo, to bi že pomenilo dehidracijo. Med vsakim treningom je potrebno piti večkrat v manjših požirkih.

Oprema
Že pri odločitvi za hojo kot redno obliko rekreacije, je potrebno razmisliti o nakupu kvalitetneopreme: obutve in obleke za hojo. Seveda moramo vedeti na kakšnem terenu in v kakšnih razmerah bomo vadili. Poleti se opremimo z lahkimi oblačili, pod katerimi ne bomo zadrževali vlage. Pozimi pa je potrebno uporabiti več slojev lahkih oblačil: bombažne majice, jopa iz flisa in po potrebi nepremočljivo vetrovko. Po potrebi lahko kak sloj oblačil tudi slečemo, v kolikor nam je prevroče in to omogočajo vremenske razmere.
Najpomebnejši del opreme pri pohodništvu pa je seveda pohodni čevelj ali za planinski gojzar. Pomembno je, da čevelj udoben, nudi primerno oporo in da se noga v njem ne znoji. Pri nakupu primernega čevlja si vzamite čas in bodite predvsem pozorni, da čevelj ne bo preozek ali prevelik (to povzroči nadležne žulje).
Športni copati so primerni za krajše sprehode in predvsem za tek
Pohodni čevelj ali treking čevelj je primeren za hojo predvsem po ravnem terenu. Profil omogoča dober oprijem s podlago. Priporočamo usnjene ali pohodne čevlje iz goretex-a, predvsem zato, da se noga ne bo znojila.
Gojzarje priporočamo predvsem za hojo v hribe ali pohodništvo po neravnem terenu (kamenje, korenine). Izberite si gojzarje, ki so visoki nad gleženj. Gojzar ima močan a vseeno pregiben podplat in tudi sorazmerno globok profil. Najboljši so gojzarji v kombinaciji usnja in sintetičnega materiala.
Sandali s profilom so pravi za poletne dni. Trakovi za zapenjanje (ponavadi z ježkom) omogočajo dober oprijem. V takšnem sandalu vam bo v vročih dneh vadba hoje v užitek.

Pomembni dodatki pri pohodništvu so še:
• nogavice
• pohodniške palice
• nahrbtnik
• kapa in šal
• posoda za vodo

Poleg individualne vadbe priporočamo, da se vključite tudi v pohodniške skupine. Tukaj se združujejo ljudje, ki na ta način skupaj atraktivno preživljajo prosti čas.

Hoja je resnično eden najpreprostejših in najzanimivejših načinov za izboljšanje ali ohranjanje svojih prihofizičnih sposobnosti in zdravja.


petek 04. april 2014

Povezave: