DOMOV >ŽIVLJENJSKI STIL > LJUDJE

Generacija 55+


Wellness – način življenja
Preden zares začnemo … Kaj si vi predstavljate pod izrazom, ki smo ga izpostavili v nadnaslovu? Generacija 55+. Pripadate tej generaciji? Kako živite, kako se počutite, kako gledate nase? Ste na novo samostojni, imate odrasle in odgovorne otroke, ki si sami služijo kruh, se radi posvečate sami sebi, uživate v družbi vnukov, si izpolnjujete želje, ki so morale do danes čakati v čakalnici, ste že upokojeni? Po temeljitem razmisleku, pravi možganski telovadbi, sem s pomočjo sodelavcev s temi oznakami opredelila skupino, ki ji bomo tokrat namenili nekaj več pozornosti. Izrazi, kot sta upokojenec in senior, se mi tokrat namreč niso zdeli najbolj na mestu ... In še o naslovu Wellness – način življenja … Wellness bi radi predstavili in ga priporočili. Da boste kot predstavnik generacije 55+ (če ste že in tudi če to šele boste) ohranili mladostno srce, vitalnost, željo in pogum, da se boste brezskrbno soočili s prav vsakim jutrom, ki vas bo zbudilo, in z vsakim izzivom, ki ga bo prinesel dan.

Mladi po srcu
Mnogi ljudje povezujejo staranje z upadanjem moči, pešanjem varovalnih mehanizmov, manj gibljivimi sklepi in na splošno slabšo fizično kondicijo. Nekateri pa gledajo na to pridobivanje let z drugega zornega kota – kot veliko izkušenj, veliko doživetij, veliko spoznanj, znanj, dragoceno modrost. In res je tako, kot pravi ameriški psihiater in učitelj osebne rasti Wayne Dyer – če spremeniš način, kako gledaš na stvari, se spremenijo tudi stvari, na katere gledaš. Z leti sicer res postajamo telesno in duševno počasnejši, zato pa nas dela znanje, pridobljeno v življenju, bolj kompetentne. Tako pozitivno razmišljanje je lastnost, značilna za mlade po srcu, in pomeni pozitivno samopodobo in zaupanje v to, da bomo obvladali zastavljene naloge. Optimisti se namreč lotevajo težav veliko bolj aktivno, že s tem pa povečajo možnost, da jih bodo uspešno rešili. Poleg tega pa so raziskave pokazale, da živijo optimisti bolj zdravo in imajo močnejši imunski sistem.

Odnos do zdravja
V različnih življenjskih obdobjih postavljajo ljudje v ospredje različne vrednote. Na podlagi dolgoletnih izkušenj – tako osebnih kot poklicnih –  pa bi si upala trditi, da pripadnike generacije 55+ druži to, da praviloma postavljajo v ospredje zdravje. Slej ko prej se začnemo ljudje zavedati, da je to, kako se počutimo, kaj zmoremo in kaj lahko počnemo, odvisno od tega, kako živimo. Veselje do življenja, pripravljenost za učenje, pravilna prehrana, primerna telesna aktivnost ter učinkovito sproščanje in nega telesa igrajo pomembno vlogo pri zdravem staranju.

O prehrani
Za ohranjanje in krepitev zdravja je potrebna zdrava, varovalna prehrana, ki vključuje uravnoteženo količino raznovrstnih živil. Varovalna prehrana vsebuje manj maščob, zlasti nasičenih (maščob živalskega izvora), manj sladkorja in soli in več vode, antioksidantov, vlaknin, vitaminov, rudnin. V Termah Krka se trudimo vse goste, še posebej pa pripadnike generacije 55+, ozaveščati o zdravih smernicah, ki jih priporoča Svetovna zdravstvena organizacija, zato jih zvesto upoštevamo tudi pri načrtovanju jedilnikov za hotelske goste. Treba se je namreč zavedati, da je hrana naše gorivo, potrebno za življenje in delovanje, in da je nadvse pomembno, kakšne kakovosti je to naše gorivo. Verjamem pa, da si vsakdo želi zase le najboljše.

Na tem mestu želim izpostaviti prehrano SlimFit, ki je med drugim sestavni del programa zdravega hujšanja v Termah Šmarješke Toplice. Načela, ki jim pri tem sledimo, so:
- učenje zdravih prehranskih navad kot bistva vsega,
- individualni pristop pri sestavljanju jedilnikov,
-ustrezno razmerje hranilnih snovi (po standardnem načrtu celodnevne prehrane in s preglednicah enakovrednih živil),
- pravilna priprava hrane in
- pravilen ritem prehranjevanja (ločevalno, mešano; število obrokov).

Koristno …
V vaši hrani naj bo polovica presne.
Na dan popijte vsaj 3 litre tekočine.
Sadje, zelenjavo in sveže sadne in zelenjavne sokove zaužijte kot samostojne obroke.
Med obroki naj mine 3 do 4 ure.
Med hranjenjem se osredotočite na hrano, posvetite ji vso svojo pozornost, žvečite počasi in temeljito.

O gibanju
Redna telesna aktivnost brez dvoma vpliva na telesno zmogljivost in gibčnost in zmanjša dejavnike tveganja za nastanek različnih bolezni. Če ohranite močne in prožne mišice, boste lažje živeli aktivno polno življenje, ne glede na to, koliko ste stari. In če se lotite lahkotne vadbe za celo telo, se lahko vsaj delno izognete neprijetnostim, ki jih običajno povezujemo s staranjem.
Po mnenju strokovnjakov je ustrezna redna sistematična telesna aktivnost v odraslem obdobju “zdravilo brez recepta”, ki pomaga, da človek uspešno prenaša vsakodnevne napore in vsebinsko bogato in polno uresničuje življenjske možnosti. V obdobju starosti predstavlja izbrana telesna aktivnost poleg uživanja v gibanju tudi silo, ki zavira biološko staranje in hkrati pomeni temelj vključenosti v družbo  in normalnega funkcioniranja v vsakdanjem življenju, neodvisno od pomoči drugih.

Pri telesnih aktivnosti generacije 55+ je zaželeno …
- varnost (plavanje, nordijska hoja, kolesarjenje …)
- sproščenost v gibanju
- prilagojenost posamezniku
- izbira nivoja in količine vadbe glede na zastavljene cilje (ohranjanje zdravja, nadziranje telesne teže, večanje vzdržljivosti)

O negi telesa
Koža je več kot le telesna ovojnica. Je največji in najtežji organ, predstavlja obris telesa in je tudi naše prvo komunikacijsko sredstvo za sporazumevanje s svetom. Stanje kože je v veliki meri odvisno od genov, od podedovanih lastnosti, vendar lahko k sijoči, mladostni in vitalni koži veliko pripomore  vsakdo sam, z nego in zdravim načinom življenja. Tudi ko se uvrstimo med pripadnike generacije 55+, moramo upoštevati 3 osnovne korake dnevne nege, ki veljajo za obraz in telo ne glede na tip kože, to pa so:
• čiščenje kože – S tem odstranite znoj, maščobo, prah, ličila in mikroorganizme. Za to lahko uporabite emulzijo za čiščenje ali pa mlačno vodo.
• piling – Z luščenjem odstranite odmrle celice, kožo pomladite in poživite in ponovno spodbudite upočasnjene telesne procese.
• vlažilna nega – Koža potrebuje vlago in hranilne snovi, ki jo ohranjajo zdravo, zato jo je treba redno negovati z vlažilno kremo.


Koristno …
Savnanje v biospektralni savni – Tu del infrardečega svetlobnega spektra segreva telo neposredno, ne da bi se segrel tudi zrak v kabini. Tako je ozračje v kabini prijetnejše, dihanje pa lažje. Pri tem savnanju prodrejo infrardeči žarki v naše tkivo in segrevajo telo od znotraj navzven.

O sproščanju
Pravilno sproščanje ob pravem času je morda še najpomembnejša sestavina kakovostnega življenja. Če se znamo sprostiti, smo manj dovzetni za stresne impulze vsakdana, manj stvari nas spravlja ob živce, na svet gledamo kot skozi rožnata očala.
Obstaja več vrst sprostitvenih tehnik, vse se da naučiti, nekatere so skupinske, druge za vsakega posamezno. Sprostitev lahko predstavljajo tudi hobiji, s katerimi se ukvarjate v prostem času – pomirjajo in hkrati vračajo energijo za napore in preizkušnje, ki vam jih prinaša življenje. Lahko pa se sprostite tudi tako, da se prepustite rokam strokovnjakov v naših wellness centrih. Wellness pomeni namreč tudi iskanje miru in notranje uravnoteženosti in je obravnava za dobro počutje telesa, duše in duha.


Koristno …
Masaža je ena najstarejših naravnih metod za izboljšanje psihofizičnih sposobnosti. Spodbuja delovanje žlez lojnic. Izboljšuje prekrvavitev in s tem pospešuje regeneracijo telesa. Zmanjša otrdelost mišičnih in vezivnih tkiv. Pri prizadetih sklepih pomaga povečati njihovo gibljivost in zmanjšuje bolečine. Ker zelo ugodno vpliva tudi na živčevje, je masaža pravi odgovor na vse bolj stresen način življenja. Z rednimi obiski pri maserju pravočasno odpravljamo napetosti, z izbiro posebnih vrst masaže pa lahko lajšamo tudi čisto specifične težave. V dolgih stoletjih se je namreč razvilo veliko različnih masažnih tehnik in postopkov, načinov uporabe eteričnih olj, kombinacij masaž z zelišči, kamni, zvokom ...

Uglašeni boste srečnejši
Najpomembnejše, kar si morate najbolj zapomniti, pa na koncu … Če boste poslušali sami sebe, boste spoznali, kaj potrebujete za boljše počutje. Uglašeni sami s sabo in s svetom, ki vas obdaja, boste imeli lažje korake, dihali boste bolj umirjeno in ravno prav globoko, vaše oči bodo iskrive, obraz nasmejan. Postali boste ikona generacije 55+.


Terme Krka
www.terme-krka.si




PR članek


četrtek 24. maj 2012

Povezave: